Toutes les offres

Customer Service Representative English/Dutch/French (M/F)

Publié le 12 novembre 2024

Référence4be0tms6jk

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéSecrétariat et fonctions administratives

Type de contratIntérim (6 null)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, an industrial company located in Luxembourg-Strassen, Sofitex Talent is currently looking for a

Customer Service Representative English/Dutch/French (M/F)

Your tasks:

• Follow up orders from quotation to payment in a timely and efficient manner, for all customers

• Raise orders and for machines projects / process invoices for staged payment deliveries.

• Handle contracts setup/update, liaise with legal/management/commercial dept.

• Monitor call off, stock orders, allocations, consignment stock

• Set up / update / communicate price lists & pricing structure to customers

• Follow all procedures related to discount / rebates contracts.

• Manage customers’ expectations in term of lead times and pro-actively chasing up backorder items

• Deal with any customer queries (late deliveries, faulty goods, stock discrepancies etc )

• Provide customers with requests for datasheets, account creation etc

• Pass on any inquiries beyond their remit to internal sales / external sales / project sales etc

• Follow MR (material return process) for material (defective, wrong deliveries……)

• Raise any credit notes for material returns / price discrepancies

• Co-ordinate and monitor order fulfillment (logistic, production, finance, …)

• Set up new accounts / send customer credit application forms

• Take full responsibility for certain agreed accounts.

• Monitor the completion of customer’s questionnaires.

Profil recherché

  • Ideally a bachelor's degree + 2 years of experiences in a similar position

  • Fluent in Dutch, English and French is mandatory

  • Customer oriented

  • Resilience

  • Professional phone manner.

  • Autonomous, organized, motivated and team orientated.

  • Ability to work under pressure and to meet tight deadlines.

  • ERP and Crm experience

  • Outstanding internal & external communication

  • Good knowledge and competency with Windows environment,

  • Interest for technical equipment,

  • Ability to solve problems

This is an opportunity for a temporary contract leading to a CDI, to start ASAP

Salary: depending on profiles and experience (3300-4000€ gross)

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut